Frågor & Svar

 

fråga:
Hej! jag har bara nån fråga här!
Måste man vara stark i armar och ben för att breaka ?
och var kan man fixa lite break kläder så man passar in när man dansar ?

Delle´s svar:
Hej! Ja, det är ju definitivt en fördel att vara stark, inte bara i armar och ben men i hela kroppen och i handlederna...
men samtidigt är det också en fördel att vara smidig, eftersom det handlar om teknik och koordination också. 
Breakdanskläder - det viktigaste är ju att de ska gå att breaka i ! 
Träningsoverall, tämligen lätta gympaskor, T-shirt, mössa(för headspin osv)...
så det är bara att gå till närmaste sportaffär. 
Och Du behöver inte vara rädd för att inte passa in på något sätt. 
Det viktigaste är att man försöker så mycket man kan och att man har kul.


fråga:
Vad har breakdancen get dej för något ?

Delle´s svar:
Jo, breakuing ger mig en oherrans massa glädje! Dans musiken ger mig en sån känsla som går inte beskriva.
Dessutom mår jag bra av att träna intensivt. 
Och förutom att jag njuter av att hålla på så har jag fått en hel rad fina vänner sedan jag började breaka.
Allt gott! 


fråga:
Hur länge tränade du på windmill tills du lärde dig det förretsten hur gör du när du gör windmill ?
När tänker du sluta breaka ?

Delle´s svar:

Jag nog kan jag inte windmill något vidare ännu, kan 1 och halv vararv bara, men att det börjar komma med tiden.
Jag tänker breaka så länge som jag överhuvud taget kan.


fråga:
Kan du:sixstep to windmill to flare to airtrack?


Delle´s svar:
Nej, inte än! 
Kan Du ?!


fråga:
Hej!
Var kom breakdancen i från ?


Delle´s svar:
Hej! 
Nu är jag inte någon expert på breakdancens historia, men den föddes i gatorna i Bronx i New York. 
Jag tycker det skulle vara en bra ide med en rejäl artikel om breakdancens ursprung - 
själv vill jag också gärna veta mer!


fråga:
Hej! 
Jag ska snart börja dansa och jag har två frågor!
1. Jag är 13 år och ska börja efter jul 
men alla mina klasskamrater säger att det är försent att börja breaka. Är det så?
2.Är det svårt att lära sig att dansa breakdance?


Delle´s svar:
Hej! 
Svar på fråga 1) Nej, det är inte alls försent att börja i Din ålder! 
Jag var ju 15 när jag började dansa!! 
Jag tror 13 är en mycket bra ålder, 
för då växer man fortfarande och växer in i rörelserna på ett naturligt sätt. 
Fråga 2) Om det är svårt? 
Både ja och nej - delvis beror det ju på hur pass smidig, stark och vältränad man är när man börjar. 
Och framför allt på  hur intresserad man är. 
Envishet är en mycket bra egenskap när det gäller att lära sig breaking. 

LYCKA TILL!!!


Kommentarer
Postat av: malin

apa käften! min kropp är för snygg för ditt ansikte :DDD

2009-12-09 @ 00:53:02
URL: http://downfall.blogg.se/
Postat av: malin

tss! jag har solat massor så nu är ja as brun :D

2009-12-09 @ 01:23:59
URL: http://downfall.blogg.se/
Postat av: malin

sluta använda brun-utan-sol så får vi se om du fortf är lika brun ;)

2009-12-09 @ 08:44:57
URL: http://downfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0